Vragen (FAQ)
Alle providers van Nederland

Sim-only
Indien je je huidige telefoonnummer wil behouden, kan je vanaf 60 dagen voor het einde van je huidige contract, een aanvraag indienen bij je nieuwe provider. Uiteraard kan je op ieder moment een nieuw abonnement aanvragen met een nieuw nummer, maar de kans bestaat dat je een periode zit met een dubbel abonnement.
Je kan minimaal 2 maanden voor het aflopen van je huidig abonnement, deze omzetten naar sim-only. De meeste providers bieden zelfs al 3 tot 4 maanden van tevoren de mogelijkheid tot het omzetten van je abonnement. Houdt er rekening mee dat je nieuwe sim-only abonnement ingaat bij het aflopen van je huidige abonnement.
Indien je ontevreden bent over je huidige provider, kan je natuurlijk overstappen naar een andere provider. Dit is echter pas mogelijk, wanneer je huidige abonnement is afgelopen, je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt of als je huidige abonnement door jou is afgekocht. Vraag je nieuwe sim-only abonnement aan via deze link en je nieuwe provider regelt de overstap.
Je kunt kiezen uit een 1-jarig, 2-jarig of maandelijks opzegbaar abonnement.
Let op: niet alle providers bieden maandelijks opzegbare abonnementen aan.
Een sim-only abonnement is een contract bij een willekeurige provider, zonder afname van een telefoontoestel. Je ontvangt alléén een simkaart met daarop je telefoonnummer en je belminuten, sms’jes en MB’s.
Met een duo-sim heb je 2 simkaarten in je bezit, met hetzelfde telefoonnummer en abonnement gegevens erop. Hierdoor kan je bijvoorbeeld 2 smartphones gebruiken, dit is bijvoorbeeld handig als je carkit een simkaart vereist. Hierdoor hoef je niet steeds je simkaart te verwisselen. Let op: niet alle providers ondersteunen duo-sim. Neem contact op met betreffende provider voor meer informatie.
Je kan hiervoor contact opnemen met je provider, zij kunnen je uitleggen wat de mogelijkheden zijn. Klik hier om snel naar de website van je provider te gaan.
Controleer allereerst of je simkaart is geactiveerd en/of je nieuwe abonnement al is ingegaan. Als je alles hebt gecontroleerd en het werkt nog steeds niet, dan kan je het beste contact opnemen met de provider waar je je sim-only abonnement hebt aangevraagd.
Meestal ontvang je binnen 5 werkdagen na verwerking van je aanvraag je sim-only.
Neem contact op met je provider voor specifieke informatie hierover.
Een overeenkomst die “op afstand” (telefonisch/internet) tot stand is gekomen, is binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren. Je neemt hiervoor contact op met de provider waar je de sim-only hebt aangevraagd.
Overstappen
Ja, dat kan. De SimWijzer (SIM-only vergelijker) biedt ook het beste verlengaanbod wanneer je tevreden bent over je huidige provider. Klik hier en begin direct met vergelijken!
Je kan bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvragen. Hiervoor zal de provider je vragen naar je simkaartnummer. Hiermee kan je nieuwe provider je huidige 06-nummer porteren naar het nieuwe netwerk.
Dat is afhankelijk van de provider en wat je precies aanvraagt. Indien je overstapt met nummerbehoud, dan zorgt in de meeste gevallen, de nieuwe provider voor de opzegging. Wanneer je echter kiest voor een nieuw nummer, bestaat de kans dat je zelf je huidige abonnement dient op te zeggen.
Controleer allereerst wanneer je huidig contract afloopt. Je kan namelijk vanaf 60 dagen voor het einde van je huidige contract een overstap aanvragen bij je nieuwe provider.
Je simkaartnummer staat meestal genoteerd op je huidige simkaart. Met sommige smartphones is mogelijk om dit terug te vinden in de instellingen.
Smartphone
Ja, dat kan. De SimWijzer vergelijkt alle providers en alle abonnementen op basis van jouw wensen en behoeften. Klik hier en vind vandaag nog jouw nieuwe abonnement en smartphone.
Alle abonnementen worden altijd direct bij de provider gesloten. De SimWijzer gaat op zoek naar de beste deal voor jouw volgende smartphone. De providers bieden onderstaande merken aan:
– Apple
– Samsung
– Huawei
– Sony
– Nokia
– Oppo
– LG
– HTC
– Asus
– Lenovo
– Motorola
Sinds 1 mei 2017 moeten providers die een smartphone in combinatie met een abonnement aanbieden, voldoen aan de regels van de WFT (Wet Financieel Toezicht). Het betalen van een smartphone in maandelijkse termijnen is namelijk een vorm van krediet.
De BKR-registratie is afhankelijk van de waarde van je nieuwe smartphone. Indien het maandbedrag / termijnbedrag, bestemd voor betalen van je smartphone, over het gehele contract totaal hoger is dan € 250,-, dan wordt deze bij het BKR geregistreerd.
Door een bedrag aan te betalen voor je nieuwe smartphone, waarbij het toestelkrediet onder € 250,- uitkomt, voorkom je een BKR-registratie.
Voor het verwijderen van je sim-lock neem je contact met de provider waar je je smartphone hebt gekocht. Klik hier om direct naar de providerspagina te gaan.
Je kan terecht bij de provider waar jij je abonnement bij hebt afgesloten. In de meeste gevallen heb je 2 jaar garantie op je smartphone. Uitgebreide informatie over (wettelijke) garantie vindt je hier.
Meestal ontvang je binnen 5 werkdagen na verwerking van je aanvraag je nieuwe smartphone.
Neem contact op met je provider voor specifieke informatie hierover.
Je kan contact opnemen met de provider waar je je bestelling hebt geplaatst. Zij kunnen je bestelling controleren en de status hiervan vertellen.