Direct overstappen.

  • Overstappen

De Telecomwetgeving regelt dat consumenten veel gemakkelijker hun telecom abonnementen kunnen opzeggen. Daarnaast kunnen consumenten gemakkelijker overstappen naar een andere provider. De wet heeft bijvoorbeeld geregeld dat na afloop van een contractperiode deze niet automatisch wordt verlengd voor dezelfde periode. Na afloop van de officiële contractperiode loopt je contract maandelijks door. Hierdoor kan je iedere maand je abonnement opzeggen, met één maand opzegtermijn in acht genomen. Mocht je abonnement nog niet afgelopen zijn, maar wil je toch alvast een nieuw abonnement aanvragen, dan kan dat vaak afhankelijk van de provider en 3 of 4 maanden voor het aflopen van je contract. Als je wil overstappen naar een andere provider, dan kan dit vanaf 60 dagen voor de einddatum van je contractperiode.

  • Nummerbehoud

Na afloop van je contractperiode kan je overstappen met behoud van je 10 cijferig telefoonnummer. Hiervoor vraag je via De Smartwijzer of De Simwijzer een nieuw abonnement aan. Je nieuwe provider zal je onder andere vragen om je simkaartnummer. Jouw telefoonnummer kan hiermee geporteerd worden naar het nieuwe netwerk. En in de meeste gevallen regelt je nieuwe provider de opzegging.

  • Opzeggen

Naast de mogelijkheid om je abonnement te beëindigen en/of over te stappen van provider na afloop van je contract, kan je vanaf het eerste moment dat je nieuwe abonnement ingaat, al een opzegging indienen. Uiteraard stopt je abonnement pas aan het einde van je contractperiode.