Wist je dat?

– Dat je tot wel € 180,- per jaar kan besparen door een alles-in-1 pakket te hebben bij 1 provider
– Ziggo & KPN ruim 70% aandeel hebben binnen breedband internet

Meest gestelde vragen

Smartphones

  • Kan ik bij jullie mijn abonnement verlengen met een nieuwe smartphone?
    Ja, dat kan. De SimWijzer vergelijkt alle providers en alle abonnementen op basis van jouw wensen en behoeften. Klik hier en vind vandaag nog jouw nieuwe abonnement en smartphone.
  • Welke smartphonemerken bieden jullie aan?
    Alle abonnementen worden altijd direct bij de provider gesloten. De SimWijzer gaat op zoek naar de beste deal voor jouw volgende smartphone. De providers bieden onderstaande merken aan:
    – Apple
    – Samsung
    – Huawei
    – Sony
    – Nokia
    – LG
    – HTC
    – Asus
    – Lenovo
    – Motorola
  • Wat betekent een toestelkrediet?
    Sinds 1 mei 2017 moeten providers die een smartphone in combinatie met een abonnement aanbieden, voldoen aan de regels van de WFT (Wet Financieel Toezicht). Het betalen van een smartphone in maandelijkse termijnen is namelijk een vorm van krediet.
  • Krijg ik een BKR-registratie bij het afsluiten van een abonnement met smartphone?
    De BKR-registratie is afhankelijk van de waarde van je nieuwe smartphone. Indien het maandbedrag / termijnbedrag, bestemd voor betalen van je smartphone, over het gehele contract totaal hoger is dan € 250,-, dan wordt deze bij het BKR geregistreerd.
  • Ik wil geen BKR-registratie, hoe kan ik dit voorkomen?
    Door een bedrag aan te betalen voor je nieuwe smartphone, waarbij het toestelkrediet onder € 250,- uitkomt, voorkom je een BKR-registratie.
  • Ik heb een sim-lock op mijn nieuwe smartphone. Hoe kan ik deze verwijderen?
    Voor het verwijderen van je sim-lock neem je contact met de provider waar je je smartphone hebt gekocht. Klik hier om direct naar de providerspagina te gaan.
  • Waar kan ik terecht voor garantie?
    Je kan terecht bij de provider waar jij je abonnement bij hebt afgesloten. In de meeste gevallen heb je 2 jaar garantie op je smartphone. Uitgebreide informatie over (wettelijke) garantie vindt je hier.
  • Wanneer krijg ik mijn nieuwe smartphone geleverd?
    Meestal ontvang je binnen 5 werkdagen na verwerking van je aanvraag je nieuwe smartphone.
    Neem contact op met je provider voor specifieke informatie hierover.
  • Is het mogelijk om mijn smartphone via jullie te verzekeren?
    ………………
  • Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling, wat kan ik doen?
    Je kan contact opnemen met de provider waar je je bestelling hebt geplaatst. Zij kunnen je bestelling controleren en de status hiervan vertellen.

 

Sim-only

  • Wat is een sim-only abonnement?
    Een sim-only abonnement is een contract bij een willekeurige provider, zonder afname van een telefoontoestel. Je ontvangt alléén een simkaart met daarop je telefoonnummer en je belminuten, sms’jes en MB’s.
  • Welke contractperiode kan ik kiezen bij een sim-only abonnement?
    Je kunt kiezen uit een 1-jarig, 2-jarig of maandelijks opzegbaar abonnement. Let op: niet alle providers bieden maandelijks opzegbare abonnementen aan. Klik voor meer informatie hier.
  • Wanneer kan ik mijn huidig abonnement omzetten naar een sim-only abonnement?
    Je kan minimaal 2 maanden voor het aflopen van je huidig abonnement, deze omzetten naar sim-only. De meeste providers bieden zelfs al 3 tot 4 maanden van tevoren de mogelijkheid tot het omzetten van je abonnement. Houdt er rekening mee dat je nieuwe sim-only abonnement ingaat bij het aflopen van je huidige abonnement.
  • Ik wil overstappen naar een sim-only van een andere provider. Hoe regel ik dit?
    Indien je ontevreden bent over je huidige provider, kan je natuurlijk overstappen naar een andere provider. Dit is echter pas mogelijk, wanneer je huidige abonnement is afgelopen, je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt of als je huidige abonnement door jou is afgekocht. Vraag je nieuwe sim-only abonnement aan via deze link en je nieuwe provider regelt de overstap.
  • Wanneer kan ik overstappen?
    Indien je je huidige telefoonnummer wil behouden, kan je vanaf 60 dagen voor het einde van je huidige contract, een aanvraag indienen bij je nieuwe provider. Uiteraard kan je op ieder moment een nieuw abonnement aanvragen met een nieuw nummer, maar de kans bestaat dat je een periode zit met een dubbel abonnement
  • Wat is een duo-sim?
    Met een duo-sim heb je 2 simkaarten in je bezit, met hetzelfde telefoonnummer en abonnement gegevens erop. Hierdoor kan je bijvoorbeeld 2 smartphones gebruiken, dit is bijvoorbeeld handig als je carkit een simkaart vereist. Hierdoor hoef je niet steeds je simkaart te verwisselen. Let op: niet alle providers ondersteunen duo-sim. Neem contact op met betreffende provider voor meer informatie.
  • Hoe kan ik een duo-sim aanvragen?
    Je kan hiervoor contact opnemen met je provider, zij kunnen je uitleggen wat de mogelijkheden zijn. Klik hier om snel naar de website van je provider te gaan.
  • Ik heb een sim-only abonnement aangevraagd, wanneer krijg ik deze geleverd?
    Meestal ontvang je binnen 5 werkdagen na verwerking van je aanvraag je sim-only.
    Neem contact op met je provider voor specifieke informatie hierover.
  • Ik wil de aanvraag van mijn nieuwe sim-only abonnement annuleren, hoe regel ik dit?
    Een overeenkomst die “op afstand” (telefonisch/internet) tot stand is gekomen, is binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren. Je neemt hiervoor contact op met de provider waar je de sim-only hebt aangevraagd.
  • Mijn nieuwe simkaart werkt niet, wat kan ik doen?
    Controleer allereerst of je simkaart is geactiveerd en/of je nieuwe abonnement al is ingegaan. Als je alles hebt gecontroleerd en het werkt nog steeds niet, dan kan je het beste contact opnemen met de provider waar je je sim-only abonnement hebt aangevraagd.

 

Thuis (alles-in-1)

  • Wat is een Alles-in-1 pakket?
    Een Alles-in-1 pakket bevat de diensten internet, televisie en telefonie die je gezamenlijk afneemt bij één provider. De diensten zijn vaak goedkoper gecombineerd in één pakket dan los bij verschillende providers.
  • Waarom moet ik bij de check mijn postcode en huisnummer invullen?
    Afhankelijk van je adres wordt bekeken of diensten wel of niet leverbaar zijn. Daarnaast wordt op basis van je adres bepaald welke internetsnelheid maximaal haalbaar is.
  • Hoelang duurt het voordat ik ben overgestapt?
    Gemiddeld duurt de overstap 4 tot 6 weken. Nadat de aanvraag is gedaan bij je nieuwe aanbieder, gaan zij direct in contact met jouw huidige leverancier.
  • Ik wil een pakket met alleen internet en televisie, kan dat?
    De meeste providers bieden tegenwoordig pakketten aan met alleen internet en televisie. Ook hierbij is het vaak voordeliger om beide diensten bij één provider onder te brengen.
  • Ik wil niet zonder internet en televisie zitten, hoe regel ik dat?
    Het is belangrijk dat je de begin- en einddatum van de contracten goed op elkaar afstemt. Onze tip is om het oude contract een paar dagen langer te laten doorlopen, zodat je zeker weet dat je nieuwe diensten werken voordat de oude stoppen.
  • Ik ben niet zo handig, is het mogelijk om een monteur te krijgen?
    De meeste providers bieden een gratis installatieservice aan. Een monteur die bij je thuis komt en ervoor zorgt dat alle diensten werken voordat hij/zij vertrekt. Geen zorgen dus!
  • Hoelang loopt mijn nieuwe Alles-in-1 contract?
    Vaak heb je te maken met een jaarcontract. Na dit jaar loopt het contract maandelijks door totdat je zelf je contract opzegt of opnieuw een verlenging aan gaat. Let op: Dit kan per provider afwijken, controleer hiervoor de website van de provider.
  • Ik heb problemen met mijn internetverbinding, bij wie moet ik nu zijn?
    De provider is na de overstap ten alle tijden het eerste aanspreekpunt, je hebt namelijk daar het contract afgesloten. Zij bieden je technische ondersteuning bij storingen. Klik hier voor onze leveranciers pagina en vind het telefoonnummer op de website van je provider.
  • Ik ga binnenkort verhuizen, kan ik via jullie de aansluiting voor mijn nieuwe adres regelen?
    Ja, dat kan zeker en hierbij controleer je meteen welke provider het beste aansluit bij jouw wensen en behoeften.
  • Ik heb een aanvraag ingediend via jullie website, maar geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik nu doen?
    Binnen 24-uur dien je een bevestiging van je nieuwe leverancier te ontvangen, controleer s.v.p. ook de ongewenste inbox van je mailserver. Mocht je na 24-uur niets hebben ontvangen, neem dan contact op met de aanbieder.

 

Overstappen

  • Mijn huidige contract loopt bijna af en ik wil overstappen op nieuw abonnement bij dezelfde provider. Kan ik dit via jullie regelen?
    Ja, dat kan. De SimWijzer biedt ook het beste verlengaanbod wanneer je tevreden bent over je huidige provider.
  • Ik wil overstappen, maar mijn eigen 06-nummer houden, hoe regel ik dit?
    Je kan bij je nieuwe provider nummerbehoud aanvragen. Hiervoor zal de provider je vragen naar je simkaartnummer. Hiermee kan je nieuwe provider je huidige 06-nummer porteren naar het nieuwe netwerk.
  • Zegt de nieuwe provider mijn huidige abonnement op?
    Dat is afhankelijk van de provider en wat je precies aanvraagt. Indien je overstapt met nummerbehoud, dan zorgt in de meeste gevallen, de nieuwe provider voor de opzegging. Wanneer je echter kiest voor een nieuw nummer, bestaat de kans dat je zelf je huidige abonnement dient op te zeggen.
  • Ik ben ontevreden over mijn huidige provider, hoe kan ik overstappen?
    Controleer allereerst wanneer je huidig contract afloopt. Je kan namelijk vanaf 60 dagen voor het einde van je huidige contract een overstap aanvragen bij je nieuwe provider.
  • Waar vind ik mijn simkaartnummer?
    Je simkaartnummer staat meestal genoteerd op je huidige simkaart. Met sommige smartphones is mogelijk om dit terug te vinden in de instellingen.

Nog suggesties over onze dienstverlening uit te breiden? Mail jouw suggestie door via het contactformulier.